Trasa nr 6:
Długość trasy: 60,00 km
Stopień trudności: łatwa
Ogólna charakterystyka:
Cała trasa to
bardzo dobrze utrzymane drogi żwirowe. Należy jednak
pamiętać, że od ok. 10 km trasy zaczynają się zjazdy i
bardzo ostre podjazdy pod górę (ok. 2
km) piękną dębową aleją - kończą się skrzyżowaniem z
drogą asaltową Ruszów-Gozdnica. Za skrzyżowaniem piękna,
prosta, szeroka i równa droga żwirowa obsadzona kasztanowcami
aż do samej Polany. Droga żwirowa do Prędocic (Toporowa)
również jest bez zarzutu.
Il. km |
Punkty charakterystyczne: |
kierunek: |
droga: |
0,00 |
Urząd Miasta; jedziemy ul. Żeromskiego do Klikowa. |
prosto |
asfalt |
3,61 |
Klików - skrzyżowanie dróg: w lewo - Kowalice i Nowoszów; prosto - zalew; w lewo - Borowe i Czyżówek. |
prosto |
żwirowa |
5,16 |
Tama na zalewie. Jedziemy wokół zalewu. Dojeżdżamy do drogi asfaltowej Iłowa-Lubań i skręcamy w lewo. |
w lewo |
asfalt |
5,90 |
Rozwidlenie dróg za zalewem: prosto (asfalt) - Lubań (Ruszów); w prawo (żwirowa) dojazd pożarowy nr 2. |
w prawo |
żwirowa |
7,35 |
Przejazd kolejowy Węgliniec-Żary (za przejazdem w lewo - Polana i Gozdnica; w prawo - Borowe) |
w lewo |
żwirowa |
8,96 |
Po lewej mijamy Leśnictwo Rychlinek; 200 m wcześniej, z lewej strony, droga do wsi Rychlinek. |
prosto |
żwirowa |
10,36 |
Rozwidlenie leśnych dróg: prosto- droga pożarowa nr 2 do Leśnictwa Dębówek (Gozdnica); w lewo - droga pożarowa nr 15 do Polany |
w lewo |
żwirowa |
12,32 |
Dojeżdżamy do zielonego szlabanu; za szlabanem w lewo droga do Ruszowa, prosto do Polany |
prosto |
żwirowa |
13,11 |
Skrzyżowanie z drogą asfaltową Ruszów-Gozdnica. Droga do Polany - prawo-skos. 100 m dalej - przejazd przez tory kolejowe Ruszów-Gozdnica. |
prosto |
żwirowa |
18,20 |
Początek Polany; 400 m dalej - skrzyżowanie dróg: w prawo - Gozdnica; w lewo - Jagodzin i Toporów. |
w lewo |
żwirowa |
18,80 |
Następne skrzyżowanie dróg w Polanie: w lewo - Jagodzin (800 m dalej w lewo - Ruszów); w prawo - Lipna; prosto (dojazd pożarowy nr 3) - Toporów (Prędocice). |
prosto |
żwirowa |
22,00 |
Rozwidlenie dróg: prosto - droga leśna; w prawo - (dojazd pożarowy nr 3) - Toporów (Prędocice). |
w prawo |
żwirowa |
23,00 |
Skrzyżowanie leśnych dróg: w lewo i prawo - dojazd pożarowy nr 10; prosto - dojazd pożarowy nr 3. Pojawił się “zielony szlak”. |
prosto |
żwirowa |
24,50 |
Mijamy (z lewej strony) ruiny leśniczówek. Obok budka z daszkiem - leśny parking? Jedziemy cały czas prosto. |
prosto |
żwirowa |
25,50 |
Rozwidlenie dróg. Toporów w lewo zgodnie z drogowskazem na drzewie. Widać wieżę p-poż. 0,70 km dalej mijamy (z prawej strony) wieżę p-poż i jedziemy prosto. |
w lewo |
żwirowa |
28,10 |
Skrzyżowanie leśnych dróg: z lewej strony pojawił się "czerwony szlak". |
prosto |
żwirowa |
30,00 |
Prędocice (Toporów) - koniec trasy: w lewo - Bielawa; prosto - Nysa (granica państwa); w prawo – pomnik “Żołnierzom II Armii Wojska Polskiego”. |
|
|
Uwaga: |
Jadąc prosto w kierunku Nysy, a następnie w prawo wzdłuż rzeki dojedziemy (ok. 1,5 km) do pomnika “Ku pamięci poległych żołnierzy 37 PP 7 DP w walkach na Łużycach w kwietniu 1945 r.” |
Powrót: | |
|
|
Powrót przez Sobolice (wersja nr 3) – trasa bardzo trudna: droga wzdłuż Nysy początkowo wśród łąk, następnie piękną “Lipową Aleją”, później bagnista, obok “oczek” powstałych z zakoli rzeki. Łatwo miejscami zabłądzić, ale warto pokonać trudności choćby dla takich atrakcji jak oglądanie dzikich zwierząt, które można tu spotkać. Droga “górą” wzdłuż skarpy też nie należy do łatwych – jest piaszczysta i rozjeżdżona. |
|
Polecamy ją tylko zaawansowanym i wytrwałym rowerzystom. |